woensdag 20 januari 2016

Varkens, giraffen, grafieken en blogs

Alrik is in superform.

Maar ik/wij glijden weer helemaal af in angst en onzekerheid. In afwachting van het resultaat van de test van het percentage donorcellen. Ik bestudeer de grafieken van de evolutie van de witte bloedcellen. Ik ga op zoek naar blogs van ouders van kinderen met JMML. Heb er vier gevonden. Een kind dat genezen verklaard werd, eentje dat op de goede weg is, eentje dat na een jaar overleden is (door een schimmelinfectie op de longen) en ééntje dat een maand na de transplantatie ten onder ging. Helpt het om grafieken te maken en blogs te gaan lezen? Nee. Maar 't is een drang. De drang om vat te krijgen op wat ons overkomt... om daarna weer te kunnen focussen op wat vandaag positief is. Dus ja, het helpt wel. Voor mij.

4 opmerkingen:

  1. Ik snap het goed hoor, dat je die drang voelt! Doe maar gewoon wat jij nodig hebt! Als het je helpt, is dat gewoon ok! Veel moed in elk geval nog!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alrik maakt echt supermooie dingen!
    En dat lezen en grafieken zo, tja, ieder zijn/haar manier. Misschien wel goed om in het achterhoofd te houden dat de werkelijkheid positiever is dan het op internet lijkt, omdat mensen, als het allemaal goed gaat, niet (meer) de drang voelen om te gaan bloggen. Veel moed om je er, op welke manier dan ook, zo goed mogelijk door te slaan. Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Anja,
    Op FB is er een gesloten groep "Ouders van Leeuwen in België". Op deze blog kan je vragen stellen, je hart luchten. Hier zijn veel kankerpatiëntjes op deze blog (wij voelen ons daar niet echt thuis...) Maar misschien kan je daar ook wel lotgenoten vinden ?
    Vele vele groetjes x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip Ingrid. Ik heb 'lidmaatschap' aangevraagd. Ik ben wel benieuwd...

      Verwijderen