maandag 25 januari 2016

CMV, ja of nee?

Liefste medelevers met Alrik, mogen we nog eens beroep doen op uw hout vasthouden, duimen, kaarsen en gebeden? Morgen krijgen we het resultaat van de test of het CMV (cytomegalovirus) nog actief is in Alriks bloed en er hangt nogal veel van af. Als deze test negatief is, kan het medicijn tegen CMV (ganciclovir) gestopt worden en daar zitten we op te wachten, want ganciclovir remt de productie van witte bloedcellen af. Als ganciclovir kan gestopt worden, kan ook neupogen gestopt worden want neupogen wordt gegeven om het remmend effect van ganciclovir te counteren. De defibrotide wordt ook terug gestopt (bilirubine stabiel en stijging van de bloedplaatjes wijzen op herstel van de lever) en alle andere medicijnen (maagbeschermers, antibiotica en antivirale middelen) slikt Alrik nu onder de vorm van kleine, grote en reuzegrote pillen. Als een koning.

Dit alles klinkt als: BIJNA geen intraveneuze medicatie meer. Voeg daarbij dat Alrik goed eet en dat de witte bloedcellen stabiel bleven vandaag en ziedaar, zo sprak de dokter: *tromgeroffel* "Als CMV negatief zou blijken, komt het naar huis gaan in zicht". "Zonder eerst te verhuizen naar een niet-steriele kamer?" "Inderdaad, er is geen acute behoefte aan de steriele kamer voor een ander kind en dus is verhuizen niet nodig". "Dat betekent" *nog meer tromgeroffel* "dat jullie, de ouders, vanaf nu geen masker en handschoenen meer moeten dragen." WAAAH. Ik durfde nog niet zo meteen. Maar toen de dokter weer weg was en ik mijn handschoenen uit deed en mijn blote hand op Alriks hoofdje kon leggen, kreeg ik tranen in mijn ogen.

ZONDER MASKER!!
Balder op controle. Springlevend
Alrik kijkt en luistert nog eens naar 'zijn' liedje.
"Misschien ben ik het enige jongetje dat een liedje heeft."
Eindelijk een puzzel die (te) moeilijk (genoeg) is.
"Nee, de spaghetti niet snijden!"
"Tante Bisbis heeft een baby in haar buik, HIP HOI"
Voelen aan het kangoeroedutje

6 opmerkingen:

  1. Dat zou fantastisch zijn !!! Wij duimen keihard mee. Koning Alrik pillenslik is trouwens een topnummer. Koen zingt het hier de hele dag, uiteraard met bijhorend dansje. Dikke knuffel. K en k

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Votre journée sans masque ni gants ensoleille la mienne ! Bravo !! Profitez bien du retour de ces douces sensations.
    Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. That's the nicest selfie that I've seen in a while. Fingers crossed for the CMV.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alrikje, we verwachten goed nieuws vandaag hè jongen ! Onze vingers zijn gekruist xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. cmv nee! Dat rijmt toch he!!! Wauw Alrik, ik vind het fantastisch hoe goed jij het daar doet en we duimen, duimen, duimen, ... dat je ook dat cmv virus overwonnen hebt :))) cmv weg ermee en in de plaats heel veel nieuwe witte bloedcellen die groeien en bloeien en gezond zijn en lachen en springen...(of slaat mijn fantasie nu op hol???)

    BeantwoordenVerwijderen