vrijdag 8 januari 2016

Terug in het dal

De emotie-golfbeweging is nog niet voorbij. Voor ik naar huis vertrok vandaag om 21h, vroeg ik de gedetailleerde bloedresultaten (de differentiatie van de witte bloedcellen) nog even op en kreeg ik... koude rillingen. Er verschijnen terug myelocyten in Alriks bloed. Myelocyten zijn naast monocyten de tweede alarmbel van Juveniele Myeolo-Monocytaire Leukemie. De dokter heeft er niets van gezegd, dus trekt er (voorlopig) wellicht geen ernstige conclusies uit. (Bij een zich regenererend beenmerg kan het gebeuren dat er myelocyten vrijkomen in het bloed die kort daarna weer verdwijnen.) Voortgaand op het full chimerisme-resultaat van gisteren wordt het immunsuppressivum terug toegediend in lagere dosis. Hij heeft immers wat koorts en roodheid. Maar voor mij zet dit weer alles op de helling.

Wanneer gaan we meer weten? Geleidelijk aan in de komende dagen. Elke twee dagen wordt het bloed geanalyseerd tot op niveau van de differentiatie tussen de verschillende witte bloedcellen. En dan binnen een week of twee zullen we de resultaten krijgen van de beenmergpunctie van volgende week. Wat een oneindig lange dagen en weken.

1 opmerking:

  1. Dat zal wel zeg!! Kon ik voor jullie de tijd maar wat sneller doen gaan! Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen