vrijdag 27 november 2015

Virus

CMV niet meer teruggevonden in de keel... maar niet gejuicht, wij verwelkomen nu: ADENOvirus. Gevonden in de stoelgang. Weer een intraveneuze kuur, vergezeld van vochttoediening plus een diuretisch (waterafdrijvend) middel, want schadelijk voor de nieren. Er werd getwijfeld om dat middel te geven omdat het zo'n grote gelule is. Maar daar draait Alrik zijn hand, nee zelfs zijn tong niet voor om, tot grote vreugde van de verpleegsters. Behalve natuurlijk, als dat om 22u en om 5u s'nachts moet. Pfff..

De dokter bood ons de mogelijkheid Alrik in de komende week overdag naar huis te laten gaan. Maar na rijp beraad zien we het niet zitten. Als hij iets nieuws oploopt, vergeven we het ons nooit. En bovendien, Alrik vindt zijn draai in het ziekenhuis. Misschien moeten we dat elan niet doorbreken.

Witte bloedcellen: 2700 (7% neutrofielen = 190)
Bloedplaatjes: 44 000
Hemoglobine: 8,6

1 opmerking:

  1. Dag Anja,
    Het is de eerste keer dat ik reageer, maar we leven hier intens mee met julie. Ik ben alleen niet ze sterk in het neerschrijven ervan.
    Ik wens jullie alle 4 heel veel sterkte en vele (kleine) lichtpuntjes in de komende zware periode.
    Ik ben elke dag ook letterlijk dicht bij jullie omdat het mijn werkplek is. Ik weet niet zeker of je veel behoefte hebt aan bezoek in deze drukke tijd. Maar als het je kan plezieren, steunen of even afleiden wil ik zeker langs komen voor een bezoekje.

    BeantwoordenVerwijderen