zondag 15 november 2015

Twijfel

De twijfel slaat toe. Mijn moederinstinct schreeuwt om Alrik uit het ziekenhuis te houden. Om hem niet op te sluiten in een kiemvrije kamer. Om hem niet te vergiftigen met de zwaarst mogelijke chemo. Om zijn stamcellen gerust te laten. Om hem niet over te leveren aan elke kleine aanvaller die hij ooit al had overwonnen en waar hij nu totaal weerloos tegenover zal staan. Hij is actief, vrolijk, lief, speels, leergierig, geduldig, behendig en precies, extreem taalvaardig, humoristisch, aanhankelijk. Niet ziek. Niet ziek. Niet ziek. Ja, hij heeft te veel eosinofielen gehad, maar niemand heeft dat kunnen verklaren. Ja, hij heeft te veel witte bloedcellen gehad, maar hij zat toen aan de cortisone. Ja, hij heeft een mutatie, maar een onbekende. Jaja, een mutatie op die veel te typische plaats. Jajaja... Ik wil het gewoon niet. Het is een gevecht in regel tussen de feiten die onder onze neus komen en een oerinstinct dat alles overheerst. De drang om je kind te beschermen is kolossaal. En dus slaat de twijfel toe. Moeten we dit wel doen? Dit kunnen we toch niet doen. Ja, juist om hem te beschermen. Het is onwezenlijk.

5 opmerkingen:

  1. Anja, ik kan je gedachten-roetsjbaan volledig volgen...
    Lang nagedacht, maar ik zou me met al het mogelijke vertrouwen overgeven aan het medische team. Ze hebben het beste voor met je schat.
    Hadelijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo veel verdriet, zo veel liefde, zo een mooie blog. Een mens is sterker dan hij denkt, probeer nog even te genieten voor het tijd is om naar het ziekenhuis te gaan.gelukkig mogen jullie bij hem blijven, sterkte sterkte sterkte marianne kiekens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe moeilijk is dat! Wat is het risico/gevolg als jullie het nu (nog) niet direct doen? Ook ik volg Hadelijn wel hoor, je met al het mogelijke vertrouwen overgeven aan het medische team is belangrijk! Daarnaast is het ook belangrijk dat jouw gevoel een plaats kan krijgen, dat je met rationele argumenten kan begrijpen wat je gevoel misschien anders niet kan toestaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dan schrijf ik zo’n post terwijl dikke tranen mijn tafelblad natplenzen en als ik het dan goed en wel geschreven heb en nog 7 keer gelezen, ben ik er al een eerste stapje overheen...
      De gevolgen van niets doen? Sterfte... met 95% kans. Ik weet wel niet op welke termijn. Maar als we hem willen behandelen moeten we het zo snel mogelijk doen...

      Verwijderen
    2. En dan kan ik je alleen maar heel veel sterkte en vertrouwen toewensen!!!!!

      Verwijderen