woensdag 18 november 2015

Paniek

Bloeduitslagen van vandaag: gekelderde waarden:
- Witte bloedcellen 800 (ipv 8000)
- Bloedplaatjes 11 000 (ipv 150 000)
- Hemoglobine 8 (=absolute ondergrens)

En de wereld begon te wankelen.
Verklaring? Ofwel té veel impact van de medicatie (purinethol), ofwel zijn beenmerg dat in crisis gaat, een acute fase doorgaat. Oh laat het niet dat laatste zijn, want dan staat alles op de helling, dan hangt er een extra bijkomende chemo boven zijn hoofd voor we aan de transplantatiechemo kunnen beginnen. Dan valt heel de planning in het water, of te dicht in de feestdagen. Dan wordt alles misschien met maanden verlengd...

We stoppen de purinethol en hij mag niet naar school voor de rest van de week. Als hij een blessure oploopt zou hij een massieve bloeding kunnen krijgen. Bij bloeding of koorts, sitopresto naar het ziekenhuis ook om 3 uur 's nachts, niet via de spoed, rechtsreeks naar de afdeling. Sowieso afspraak en bloedname vrijdag. 

En ik begon juist een houvast te vinden in de planning. 

3 opmerkingen:

  1. Oh jee... Dit wil je niet horen!! Ik leef zooooo met jullie mee... Ik hoop heel heel hard dat het dan niet dat laatste is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei Anja, dit moet zo moeilijk voor jullie zijn. Ik denk veel aan jullie en stuur jullie licht en liefde...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow Anja, mijn hart breekt... wat een beproeving alweer...
    Ik duim mee dat het bloedresultaat morgen terug beter is!!!
    Hadelijn x

    BeantwoordenVerwijderen