donderdag 8 september 2016

Valse kroep - editie 3

Precies één week school en we hebben prijs. Weeral valse kroep. Vreselijke nacht. Zuurstof proberen te krijgen door een dichtgeknepen luchtpijp. Gekraak, gepiep en gerochel. Wat een strijd.  "Het is een ligziekte" zegt Alrik. Hij heeft zeker een uur rechtgezeten in zijn bed deze nacht "want anders komt het direct terug", fluisterend want "Ik kan niet spreken". Tot ik mij bij hem heb gelegd, zijn hoofd op een kussen. "Ik hou een miljoen keer van jou", zei hij en viel toen eindelijk direct in slaap. En dan deze morgen: "Dan moet ik traag ademen". Inderdaad, want als hij zo hoestblaft, dan slaat zijn larynx helemaal dicht. Ik heb hem gezegd dat hij het beste weet hoe het weer weg gaat, want wij hebben nooit valse kroep gehad. Ik denk dat hij er mee zal leren omgaan om niet meer in paniek wakker te schrikken.

4 opmerkingen:

  1. Ai ai ai, veel beterschap gewensd voor de moedige Alrik!! Toch straf hoe hij zo kalm en rustig weet te blijven! Yann is vandaag ook thuis van't school, de buikgriep doet daar precies de ronde ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh nee toch niet weer die vervelende venijnige valse kroep!
    we duimen voor een snel herstel ! ! !
    hadelijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vorige nacht alvast geen hoest en ademnoodbuien meer! Het bloedfabriekske begint goed te werken!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen