maandag 18 juli 2016

Staaltje moederinstinct

Sinds hij zona gehad heeft, en tot zolang er andere infecties broeden, neemt Alrik terug de witte pilletjes: aciclovir, 4 maal per dag. Daarbij ook nog steeds peni-oral (tegen pneumococcen), 3 per dag en eusaprim, een siroopvormig antibioticum, 2 lepeltjes per dag, om de twee dagen. 's Avonds geeft dat toch een cocktail van 3 geneesmiddelen. Hij steekt ze tegenwoordig allemaal tegelijk in zijn mond en slikt ze met 1 slok water weg.

En wat doet dat met mij? In de eerste uren van mijn nachtelijke slaap word ik altijd één keer wakker. Met een schok! En dan galmt het door mijn hoofd: HEEFT ALRIK ZIJN PILLEN WEL OP? Dan moet ik even in mijn geheugen graven en mezelf geruststellen, want hij heeft ze steevast, weldegelijk op. Dan kan ik weer verderslapen. Een ingebouwd alarmschema is het. Een moederinstinct.

Ps: De oogjes zagen er deze avond IETS beter uit. En we hebben nog eens een grote portie gegeten. Joepie! En we hebben boontjes gezaaid bij moeke en vake!



1 opmerking:

  1. Il doit y avoir quelque chose de chimiquement spécial qui se passe la nuit dans le cerveau...! Mais après toutes vos aventures, je ne m'étonne pas que ton amygdale fonctionne à plein régime. Si tu aimes ça, les audiocaments de zenlatitudes fonctionnent très bien : http://www.zenlatitudes.com/FR/mp3-cd-enregistrements.htm. Ils sont en français, mais sont très efficaces pour faire un brain-reset. La méditation aussi, si tu as du temps pour la pratiquer un peu. Gros bisous +++.

    BeantwoordenVerwijderen