zondag 15 mei 2016

38 graden

Dag veertien van de koorts. Slopend. Komt mijn eigen onbestemde zwaarmoedigheid daar ook vandaan? Alrik is niet erg ziek, maar ook niet de geweldige Alrik die we de voorbije maanden aan het herontdekken waren. Zijn hoest is wat productiever en grijpt hem vooral 's morgens bij de keel als hij wakker wordt. Zijn eetlust taant. Daarnaast geen andere symptomen. Waar de koorts vandaan komt is wat mysterieus. Een opstapeling van een aantal virussen? Maar zijn bloedbeeld is meer dat van een bacteriƫle infectie. Afwachten tot de consultatie van woensdag.

En hierbij nog de foto die ik al lang beloofd had: DE HAARTJES. Ze zijn niet meer zo wit-blond als vroeger, eerder wat grijzig. Maar misschien verandert dat ook wel weer. Na chemo ontstaan er naar het schijnt vaak eerst krulletjes. Heb niet de indruk dat dat het geval is bij Alrik. Iemand al gehoord van haarkleurverandering na chemo?

3 opmerkingen:

  1. Goeie moed voor jullie allemaal! We duimen dat Alrik 'snel' weer zijn vrolijke zelf kan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wannes Van de Velde, sluik haar, donkerblond, kreeg na zijn chemo zwarte krulletjes. Als ik het me goed herinner had hij een tijd nadien toch weer zijn 'eigen' haar.
    Veel hartelijks van
    Lutgarde en Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Anja,
    het krullerige was er bij ons moeder ook na de chemo als ze terug (spierwit) haar had. Ik heb geen idee hoe het bij kinderen gaat, maar de vader van een vriendin had voorheen zwart en nadien volledig grijs-wit haar. Maar ik denk dat de leeftijd er wel voor veel tussen zit. Naar mijn gevoel, zal dat voor zo'n kleintjes als Alrik zeker niet uitdraaien op grijs haar... Fijn dat de haartjes terug op post zijn!

    An

    BeantwoordenVerwijderen